Nestlé Nederland

Cup Catch app van Nescafé

Klantvraag

Nescafé biedt een uitgebreid assortiment van oploskoffie in verschillende smaken. Zij richten zich op jonge, actieve mensen die ongedwongen genieten van het leven en graag tijd maken voor een speciale kop koffie met vrienden om te genieten van het moment. Met één belangrijke boodschap: “It all starts with Nescafé”.

Eén van de middelen die Nescafé heeft ontwikkeld voor de activering van het brand is de Cup Catch app. Met de smartphone-app kunnen gebruikers virtuele mokken vangen en daarmee prijzen winnen. Dit gaat volgens een ‘instant gratification’ principe; direct na het winnen van de prijs heeft de winnaar hier profijt van. Zo kunnen mensen die de game spelen tijdens een festival bijvoorbeeld backstage passen, een privé butler of een hotelovernachting winnen.

Nestlé vroeg ons om het gebruik van de app door de doelgroep vast te leggen tijdens Parkpop op 29 juni 2014 in Den Haag.

Oplossing

We hebben een video geproduceerd die vastlegt hoe mensen bezig zijn met het gebruiken van de Cup Catch app. Het hele proces is zichtbaar en wordt ondersteund door teksten om het verhaal te verduidelijken en extra kracht bij te zetten. Het resultaat van het gebruik van de app is ook zichtbaar: men wint iets en kan er direct gebruik van maken. In de video is het backstage concert als voorbeeld gebruikt.

De video is onder andere ingezet op het Facebook kanaal van Nescafé.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op

Moove slogan