Corporate video

Corporate video

Met een corporate video krijgen prospects, toekomstige medewerkers en andere geïnteresseerden een kijkje in de keuken bij uw bedrijf. Dat hoeft niet letterlijk te zijn natuurlijk. Een opsomming van je diensten of producten hoeft ook niet de juiste insteek te zijn. Misschien is het juist interessant voor de doelgroep om een visie te delen of de zaken waar jullie bedrijf of organisatie voor staat.

Met een dergelijke bedrijfsfilm wordt jullie bedrijf of organisatie in 1 tot 2 minuten gepresenteerd. Kort en krachtig. De essentie van het bedrijf of de organisatie komt duidelijk in beeld.

Door de productie van een bedrijfsfilm kun je laten zie wie jullie zijn, wat jullie doen, maar vooral ook: waarom jullie dat doen en waar jullie voor staan. Wellicht merk je tijdens gesprekken dat (potentiële) klanten vaak dezelfde vraag hebben over het bedrijf en de producten of de dienstverlening? Met een goede bedrijfsfilm zijn die vragen in één keer te ondervangen.

Geen standaard bedrijfsfilm!

Bijna ieder bedrijf heeft tegenwoordig wel een bedrijfsfilm. In de meeste van die video’s zie je – zoals wij dat noemen – een hoog ‘WC-Eend’-gehalte terug komen: “Wij van WC Eend, adviseren WC Eend”.

Het is zodoende belangrijk om na te denken over de informatiebehoefte van de persoon die uiteindelijk de video bekijkt. Die wil weten wie je bent en wat je doet, maar die zit waarschijnlijk niet te wachten op enorme zelfpromotie of een opsomming van diensten en producten. Lees ook eens ons blogartikel dat is geschreven met een knipoog: ‘Waarom je geen bedrijfsvideo moet willen‘.

Een bedrijfspresentatie moet ook vooral leuk zijn om naar te kijken. Wij produceren graag een onderscheidende corporate video, die op een leuke manier het ‘why’, ‘how’ en ‘what’ aspect van jullie bedrijf of organisatie belicht, eventueel met een gezonde dosis humor erin.

Een video in interview-stijl

Een antwoord op een vraag is authentiek. In tegenstelling tot een vooraf ingestudeerde tekst.

Wij nemen bij keuze voor deze insteek voor de video interviews af. We stellen de juiste vragen op basis van de input en kernwoorden die ons door de opdrachtgever zijn gegeven.

Uit de interviews selecteren we de mooiste en inhoudelijk meest sterke quotes. Dit voegen we samen tot een geheel dat resulteert in het verhaal dat onze opdrachtgever wil vertellen.

We hebben door deze manier van produceren mooie resultaten bereikt voor onder andere KLM en Gemeente Amsterdam.

Voorbeelden

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op

Moove slogan