Ieder bedrijf is anders en elke vraag is anders.
Sommige bedrijven of organisaties hebben nog geen nooit video ingezet. Anderen hebben al geëxperimenteerd met video, maar niet het gewenste resultaat behaalt. Of er zijn bedrijven die tegen zaken aanlopen die niet direct aan video marketing te relateren zijn, maar waar wij wel een oplossing voor kunnen bieden.
Het is altijd interessant om contact met ons op te nemen, als jullie je herkennen in één van de volgende zaken:
Wij gaan aan de slag met content marketing.
Content marketing is hot. Iedereen heeft het erover. Iedereen is ermee bezig. Zo lijkt het in ieder geval. Heel erg goed. Wij zijn het daar helemaal mee eens. Video is ook een vorm van content, dus heb je er wel eens over gedacht om video in te zetten binnen je content marketing strategie? Naast beeld (fotografie en illustratie) en tekst. En dan de volgende vraag: Wat is het beste onderwerp voor ons bedrijf om een video over te produceren?
Content marketing is EXACT waar het video marketing traject van Moove Marketing heel erg geschikt voor is.
Wij willen beter gevonden worden in Google en/of YouTube.
Meer leads = zoekmachine optimalisatie. Hoe hoger je in Google te vinden bent op relevante zoekwoorden, hoe hoger de kans dat je concrete aanvragen ontvangt of verkopen doet via je website.
Google houdt van video, dus video SEO (zoekmachine optimalisatie voor video) wordt steeds belangrijker binnen een SEO strategie. Ook zoeken veel mensen rechtstreeks in YouTube naar informatie. Als je dus beter gevonden wil worden, is het zaak dat je video niet over het hoofd ziet.
Moove Marketing kan jullie helpen met het opzetten en uitvoeren van video SEO voor jullie bedrijf. Daarnaast kunnen wij jullie ook op het hele spectrum van zoekmachine optimalisatie van dienst zijn.
Wij willen mensen langer op onze website houden en hogere conversie.
Het antwoord: video. Diverse onafhankelijke onderzoeken zeggen hetzelfde, video op je website houdt je bezoekers langer vast én meer mensen gaan over tot koop. Simpele conclusie dus. Uiteraard hangen ook andere elementen samen met een beter converterende website.
Moove Marketing kan jullie helpen bij het bepalen van video content die hieraan bijdraagt en op welke manier je dit inricht op je website. Dit om te zorgen dat je de kijkers ook echt vasthoudt. Want, leuk die onderzoeken, maar zie het zelf eerst maar eens te realiseren. Ook de optimalisatie van jullie gehele website kunnen wij meenemen in ons traject.
Wij zijn niet tevreden over de kwaliteit van ons huidige video productie bedrijf.
Dit kan natuurlijk. Je hebt een enkele keer of al een paar jaar samen gewerkt met een video productie bedrijf, maar je merkt dat jullie uit elkaar aan het groeien zijn. Jullie verwachten iets meer dan de kwaliteit van de video’s die opgeleverd worden, of het productieproces loopt vaak niet soepel.
Wij komen steeds vaker in contact met bedrijven, die aangeven dat ze klaar zijn met een video productie bedrijf dat alleen maar produceert in opdracht. Er wordt steeds meer gezocht naar een samenwerkingspartner die inhoudelijk sterk is en kritisch meedenkt in het video productie proces. Bij ons vinden ze dit.
Wij willen kosten besparen bij de productie van video’s.
De productie van video’s kan een grote investering zijn. Door de productie van al jullie video’s onder te brengen bij één partij, kun je vaak gebruik maken van schaalvoordeel. Als wij in onze langdurige samenwerking meerdere video’s voor jullie produceren, kunnen we de productie van de video’s tegen een lager tarief aanbieden. Continuïteit en gunning van meer voor minder aan onze klanten zijn voor ons hierbij belangrijk.
Ook het efficiënter produceren van video’s kan hieraan bijdragen. Een onderdeel van ons video marketing traject is om meer eenheid en eenduidigheid te realiseren bij het produceren van video’s. Dit betekent dat we in één keer een goede basis neerzetten voor alle vervolg producties. Hiermee bespaar je kosten én creëer je consistentie.
Wij willen dat meer mensen onze video’s bekijken en vervolgens ook actie ondernemen.
Jullie hebben al video’s geproduceerd, maar de resultaten vallen tegen. Bij resultaten kun je denken aan mensen die de video bekijken, hoe vaak de video helemaal af wordt gekeken, hoger scoren in Google of YouTube of meer conversie op jullie website. Als dit allemaal niet gebeurd, gaat er iets niet goed.
In dit geval is het aan te raden om te kijken hoe we jullie bestaande video’s kunnen optimaliseren.
Staat de video wel op de juiste plek op jullie website? Is de video (op een juiste manier) geoptimaliseerd op jullie website voor zoekmachines en binnen video platform YouTube? Wordt de video wel aangeboden op de plek waar jullie doelgroep komt?
Er is er nog een hele lijst met zaken die we kunnen nakijken en verbeteren om te zorgen dat de investering zijn geld gaat opleveren. Als we denken dat het aan de video zelf ligt, hoor je dat van ons ook.
Wij willen meer eenduidigheid en consistentie in onze communicatie met video.
Jullie hebben misschien wel een huisstijl handboek waarin uitgebreid beschreven staat hoe de elementen van jullie merk gebruikt mogen worden. Staat hier ook iets in over video? Als het er al in staat, is het vaak erg beperkte informatie.
Als jullie meer eenduidigheid en consistentie in de communicatie met video willen, is het belangrijk om daar afspraken over te maken. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een video brandbook. Dit is een document dat helemaal toegespitst is op de manier dat jullie met video omgaan, denk bijvoorbeeld aan: stramien, look-and-feel en tone-of-voice.
Wij willen meer structuur aanbrengen in de manier waarop we met video omgaan.
Af en toe roept er iemand: “Hier gaan we een video over maken!“. Of er zijn inmiddels verschillende video’s geproduceerd, maar die zien er allemaal anders uit en er is geen vaste lijn in te herkennen. Kortom, er is geen structuur.
Als we het video marketing traject met jullie doorlopen is één van de belangrijkste resultaten: structuur aanbrengen.
In de video marketing strategie en het content marketing plan die hieruit volgen bepalen we de manier waarop we met video omgaan, het beleid. Dit geeft antwoord op vragen als: voor wie maken we video content, waarover maken we video content, welke soort video’s gaan we inzetten, waar verspreiden we die video’s en welke tactics gebruiken we voor video’s.
Eén of meer van bovenstaande zaken herkenbaar? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.
Voor bedrijven en organisaties die graag met video marketing aan de slag willen, maar eerst globaal inzicht willen hebben in de kansen die er liggen, hebben we een gratis video marketing scan ontwikkeld. Vraag die gerust aan!