Om het beste resultaat te bereiken bieden we een compleet video marketing traject aan. Het integreren van video in de marketingmix is niet in 3 tellen gedaan.
Om te zorgen dat alle belangrijke elementen hierin worden meegenomen, hebben we een eigen video marketing aanpak ontwikkeld. In 6 fasen behandelen wij alle aspecten die cruciaal zijn voor video marketing.
Elke fase van een video marketing traject met ons levert concrete resultaten op. Output waarmee je als bedrijf of organisatie aan de slag kunt. De uitkomsten zijn breder georiënteerd dan alleen op het vlak van video. Je hebt hier dus ook op andere vlakken veel aan.
Na het doorlopen van ons video marketing traject heb je als bedrijf of organisatie een krachtige video marketing strategie en een solide basis voor de toekomst. Daarnaast behalen we ook concrete resultaten door gestructureerd en actiematig met video marketing aan de slag te gaan.
Wij vertellen je graag in een persoonlijk gesprek in detail welke (tussen)resultaten en deliverables bij een video marketing traject horen.
Wat levert een video marketing traject op?
Het traject levert ontzettend veel interessante en bruikbare informatie op voor jullie bedrijf. Dit komt doordat we starten met een brede insteek.
Wat levert een video marketing traject op?
Inzicht verkrijgen
De start van het traject staat in het teken van het verkrijgen van inzicht in waar we staan en waar we naartoe willen. Dit doen we op basis van drie soorten informatie: jullie kijk op het bedrijf en de toekomst, de behoeften en wensen van jullie doelgroepen en de gevonden online mogelijkheden.
Hiermee ontdekken we ook kansen waar jullie mee aan de slag kunnen, die niet direct met video te maken hebben. Deze informatie wordt gepresenteerd in een overzichtelijk document, waardoor jullie direct een basis hebben voor het inrichten van of opzetten van andere onderdelen binnen jullie marketing strategie.
Video marketing strategie en content marketing plan
De interne en externe behoeften en wensen vormen de basis voor de video marketing strategie. De strategie is de vertaling naar de praktijk. Dit is de basis voor toekomstige communicatie met video.
In de video marketing strategie wordt antwoord gegeven op alle belangrijke vragen die voor een solide fundament voor de toekomst zorgen. Een aantal van deze vragen zijn bijvoorbeeld: Welke tactics zijn nodig om de doelstellingen te bereiken? Welke soorten video dragen daaraan bij? Waar vinden we onze doelgroep en in welke informatie moeten we ze voorzien?
Op basis van de video marketing strategie en de bestaande plannen voor campagnes en communicatie, wordt er – zover mogelijk – een content marketing plan en een (jaar)planning opgesteld. Dit is een plan van aanpak voor content marketing waarin onder andere staat beschreven: met wie we communiceren, waarover we communiceren, wanneer we communiceren en waar we communiceren.
Concept voor look-and-feel en tone-of-voice
Er wordt een algemene look-and-feel en tone-of-voice ontwikkeld, passend bij de uitstraling en alle overige communicatiemiddelen van het bedrijf. Voor iedere soort video ontwikkelen we ook een vast stramien en opbouw, met bijbehorende look-and-feel.
Alle elementen voor de video huisstijl worden uitgewerkt in een video brandbook, zodat consistentie en herkenbaarheid bij alle toekomstige video’s wordt gewaarborgd.
Video’s, communicatiemiddelen en interactie met de doelgroep
Dit is uiteraard waar het uiteindelijk allemaal om draait: communiceren met video. Het video marketing traject levert ook geproduceerde video’s en de realisatie van bijbehorende communicatiemiddelen op.
En vervolgens, het uitrollen van het plan van aanpak. Hier gaan we de theorie in de praktijk brengen. De communicatie wordt uitgestuurd op de daarvoor geplande momenten, video’s worden geoptimaliseerd en we stellen alles in het werk om de gestelde doelstellingen te behalen.