De markt is in beweging. Dat zien wij ook. Aan ons de taak om onze klanten daar zo goed mogelijk in te begeleiden. Moove Marketing ziet een ontwikkeling in drie fasen binnen het vakgebied video marketing. Aan ons de uitdaging om onze klanten zo soepel mogelijk en met een stevige basis naar fase III te helpen:
VROEGER EN HEDEN
Video productie
Een video produceren en die online zetten. Dit is waar het een paar jaar geleden mee begon. YouTube kwam op en veel bedrijven en organisaties zijn gestart met het produceren van video’s. Er worden steeds meer video’s geproduceerd. Vaak ad-hoc, onder het mom “Leuk, hiervoor of hierover kunnen we wel een video maken!”. De video wordt geproduceerd door een video productie bedrijf die doet wat de klant vraagt, zonder al te veel kritische vragen te stellen. De video wordt online gezet, op YouTube. Vaak ook op de website van het bedrijf.
HEDEN
Marketing van één video
Het campagne-matig inzetten van video’s is de volgende stap. In deze fase is men erachter dat het lukraak video’s produceren en die op de website gooien niet altijd heel veel rendement oplevert. Er wordt in het vervolg gerichter te werk gegaan. Als er wordt gestart met een campagne of er is een bepaald doel voor ogen, wordt er nagedacht over welke vorm van video daarbij past. De video wordt geproduceerd en vervolgens op verschillende plaatsen verspreid, zoals de website en social media. Ook wordt de video op YouTube geoptimaliseerd voor betere vindbaarheid in Google.
TOEKOMST
Marketing mét video
De laatste fase. Video wordt geïntegreerd in de marketingmix. Het is een vast onderdeel van de manier waarop het bedrijf of de organisatie communiceert. Het is eenduidig in vorm, inhoud en uiterlijk. Het voelt als één geheel, samen met alle andere marketing- en communicatie activiteiten die het bedrijf of de organisatie onderneemt.
Wij kunnen onze klanten optimaal ondersteunen in het maken van deze reis. Om dit te kunnen doen hebben we een eigen, unieke aanpak ontwikkeld.